El projecte BdTE

 

Què fem?

 

Beneficiaris del Banc del Temps Escolar

 

Objectius del projecte BdTE

 

Seguiment i avaluació del projecte BdTE

 

Referències

 


Què fem?

El projecte del Banc del Temps Escolar pretén promoure, experimentar i difondre els BdTE com espais d’ajuda mútua a les aules d’educació primària i secundària mitjançant l’aprenentatge cooperatiu i dialògic per tal d’aconseguir educar en els valors de la reciprocitat, la cooperació, el respecte a l’altre i la iniciativa personal.

El projecte deriva de l’experiència atesorada dels Bancs del Temps Comunitaris que coordina l’Associació Salut i Família arreu de Catalunya i Espanya i que actualment constitueixen una extensa xarxa de Bancs del Temps; 15 a la ciutat de Barcelona i 31 a Catalunya i Espanya.

Puja


Beneficiaris del Banc del Temps Escolar

Puja


Objectius del projecte BdTE

  1. Experimentar els BdTE en els centres educatius del Districte de Ciutat Vella de Barcelona.
  2. Produir instruments i materials pedagògics que ajudin a difondre i desenvolupar els BdTE.
  3. Formar professionalment sobre els BdTE a una primera massa crítica de professorat d’educació primària i secundària de Barcelona ciutat.
  4. Difondre el model, l’experiència i els materials pedagògics sobre BdTE als docents, les famílies i les institucions educatives i comunitàries de Barcelona Ciutat.

Puja


Seguiment i avaluació del projecte BdTE

El projecte BdTE preveu tres dimensions d’avaluació:

  1. Avaluació pedagògica dels tallers de Formació, de l’experimentació dels BdTE als centres educatius i de la qualitat dels materials pedagògics.
  2. Avaluació comunitària que inclou l’impacte qualitatiu del BdTE a les famílies de l’alumnat i a les institucions educatives i comunitàries.
  3. Avaluació d’impacte i monitorització que inclou l’impacte quantitatiu i de continuitat en les institucions educatives i comunitàries (nombre d’escoles que faran extensió dels BdTE i nombre i pluralitat dels assistents a la Jornada de resultats del BdTE). La monitorització inclou el seguiment i la facilitació operativa de totes les activitats previstes per aconseguir el nombre de beneficiaris estimats.

Puja


Referències

PUJOL PANAVERA, M.; CACHO LABRADOR, X. “Programa d’acció tutorial: banc del temps escolar”. Perspectiva Escolar, 337. Barcelona: Associació de Mestres Rosa Sensat, setembre 2009.

Text extret de l’article
El Projecte del Banc del Temps Escolar neix com a programa per millorar la convivència a les aules mitjançant l’aplicació dels principis dels Bancs del Temps Comunitaris. Aquest programa vol millorar els coneixements i habilitats comunicatives dels alumnes a la vegada que es fomenten els valors de la convivència  i respecte mutu del grup-classe. L’aplicació del BdT al context educatiu es desenvolupa mitjançant activitats agrupades en tres fases: activitats inicials, sessions d’ajuda mútua i avaluació, totes elles implicant activament als alumnes. Els resultats positius de la implementació a tres centres educatius demostren l’assoliment dels objectius i els beneficis del programa.

Descarrega l’article “Programa d’acció tutorial: banc del temps escolar”.
Puja

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s